fredag 16 oktober 2009

Finbesök

Vet ni vem som kommer hit idag?

Jo, Mon Cherí-Linnéa! Hon är nämligen också bjuden till galan, så vi ska gå tillsammans. Det ska bli så kul!

Nu ska jag laga lunch som jag kan ta med till jobbet. Vad tror ni, tomatsoppa med chevré eller apelsin-morots- och ingefärssoppa?

Hoppas ni får en fin fredag allihopa!

p.s röstningen inför galan är fortfarande öppen. så, somsagt, om ni tycker att jag ska vinna, rösta! för, man kan ju faktiskt rösta hur många gånger som helst... klicka på ikonen till höger!

(men, man måste rösta i alla kategorier. annars registreras det inte!)

d.s

Guess who's coming to visit me today!?

Mon Cherí-Linnéa! She's also invited to the Blog awards-gala, so we'll go together. It's going to be so fun to finally meet her!

Now I'm going to cook lunch for work. What do you think, tomatosoup with goatcheese, or orange-carrot- and gingersoup?

Hope you all get a lovely friday!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

16 kommentarer:

underbaraclara sa...

Åh det hade varit värt att komma bara för eran skull, att få gå med två av mina favoriter!

Jag hoppas att du vinner


Kram

Tifa DeLeone sa...

Lycka till till er båda!! :)

Karla sa...

Jag har röstat ett antal gånger på dig, gulle du (:

B-b-b-etty sa...

roligt! ni kommer vara värsta glamorösa paret!

och tomatsoppan lät god, morot också dock :D

jag har röstat massor med gånger på dig, så jag håller tummarna nu att du vinner.

jag ska nog spendera helgen med att fortsätta scanna in min gammelmosters foton

Karin sa...

Jag röstar på morotssoppan. Det lät väldigt gott. Kanske vitlöksbröd också, det är gott till soppa.

Jacqueline sa...

Oh det visste jag inte! Då skall jag omgående rösta lite fler gånger!

Fröken Hallqvist sa...

Har röstat massor av gånger då dig! Hoppas du vinner :)

Anonym sa...

Lycka till!tack för tipset om att man kan rösta flera gånger, skall genast göra detta, skall bara fråga efter receptet till tomatsoppan, det lät så gott!! har länge vart sugen på just tomatsoppa, ville göra den på mina tomater som jag odlat fram på balkongen, men inte hittat något bra recept som tilltalat mig..:) så, lägg gärna ut receptet!:) Tack! /Emmie

lisa sa...

Hoppas du vinner! Lägg ut recept på någon soppa senare.

Ha en underbar helg och kul att träffa fina linnea!

Daisy sa...

Lycka till, hoppas du kammar hem vinsten!

Tuss sa...

Lita på att jag har röstat på dig! Jag håller tummarna för dig!

Mirjam Hemström sa...

Ooh, är galan nu i helgen? Vad spännande! Jag vill höra ALLT om hur det var, efteråt. Gärna i form av ett fint brev ;) Och så hoppas jag såklart, precis som alla andra, att du vinner. Puss!

attitti - smarriga recept sa...

Hoppas att du vinner!
Gör morotssoppa (är det kanske den som det fanns recept på i Metro...? :)) och berätta om det blev gott sedan. Om det är gott ska jag försöka själv snart. kram och lycka till!

idontknowaboutyoubut sa...

Vill komma på kafferep.

Mathilde sa...

Jag tror jag såg dig och Linnéa på en perrong i sthlm idag! Är nästan säker på att det var ni :) Jag klev precis på ett tåg, annars hade jag nog kommit fram och sagt hej. Ni skriver ju så fina bloggar båda två.

hälsningar Mathilde

Linda/SÖTSUR sa...

Hoppas att det gick bra på galan och att det var kul.