måndag 26 oktober 2009

Galen fynddag!
Under några dagar framöver har Myrorna på Tomtebogatan, St. Eriksplan 100-årsjubileum, och det firas ordentligt!
Jag och Mimmi var där och hängde på låset imorse när de öppnade, och oh boy, det blev redig kalabalik. Några tanter armbågade sig fram till porslinsbordet direkt och öste ner Stig Lindberg-porslin i kundkorgarna, så där hade man ingen chans! Vilket var synd, då allting kostade 100 kr.
Men, jag är inte direkt ledsen ändå, för jag gjorde några fantastiska fynd;
ovan, underbar, fantastisk och oanvänd bikini i stickad ull, 50 kr!

En annan lika fantastisk och underbar baddräkt, också den stickad i ull, 75 kr.

Jag älskar det här!

Strumpor i massor!

Ni som kan -åk dit. Mängder av originalstrumpor med söm, för 15 kr/st. Och inte nog med det, det finns gördlar och bh:ar också! Den jag efter mycket val och kval köpte kostade 50 kr.

Om ni inte kan åka dit, men ändå vill ha strumpor med söm, kolla in vintagebutikens fantastiska utbud! De har alla möjliga färger och storlekar, och är hur trevliga som helst.

En redig vinterkjol i tjock och härlig ull, 125 kr.


Fina fotoramar, 15-40 kr. Jag behöver verkligen det för alla fina bilder jag vill sätta upp!
Nu har jag några iallafall.

Sist men inte minst; en fin gardinlängd att piffa till mina vita väggar med.
Finemang alltså!
I made some amazing finds today!
A swedish charityshop called "Myrorna" had a 100 year anniversary, and to celebrate that the store was filled with goodies for very low prices.
Hooray!
I bought two fantastic swimsuits, lots of original seemed stockings, a cute girdle, a thick woolskirt, some nice photoframes and a curtain to cheer up my white walls with.
Happy times!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

16 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

fy tusan vilka fynd du gjort! får se om jag kan dra med min syster dit imorgon

Lisa sa...

Ooo Miriam, jag älskar olympia baddräkten... den skulle jag vilja ha på min badrumsvägg!

B-b-b-etty sa...

och jag kan tillägga att jag väldigt avundsjuk på dina fynd ;D

Julia sa...

Du vet ringarna du älskar är de olympiska ringarna;) saknar dig och hoppas att vi ses snart. Jag kommer till sthlm sista helgen i november! den femte januari flyger jag till Australien/nya zeeland på obestämd tid så vi måste ses redigt innan:)
KRAM!

Q's Daydream sa...

Wow, amazing!!!

Natasha sa...

Vilka fina fynd!

Daisy sa...

Oj, det var inga dåliga fynd! Bikinin och baddräkten hade jag gärna lagt beslag på.

lisa sa...

Åh härliga fynd! Bikinin skulle jag gärna lägga beslag på!

Ms. B @ Millie Deel sa...

Such wonderful finds!!!

Camilla Kästner sa...

Ramarna var helt underbara. Jag och min väninna var på Humana i lördags här i Malmö och fyndade. De hade höst rea, 10kr för allt!!!

Greetz from Tiz sa...

lucky you!beautiful finds!
and congrats for your 43th place!I've talked about it on my blog...greetz x x x

B-b-b-etty sa...

tack för tipset gullet. var dit idag & kom ut med en full påse, strumpor & några bikinis & strumpor. tyvärr var alla gördlarna för små. hittade även en stringhylla & kjol :D

Carolina sa...

Åh! Wow! Vilka fina saker du hittade. Bikinin är ju suverän! Sitter och kämpar med ditt bildspel, det är svårt men kul. Jag hoppas det blir bra tillslut.

Kitten loves vintage sa...

Vilka fantastiska fynd!! Själv hittade jag bara ett par mamelucker(?) på min senaste loppisrunda. Filten som fynden ligger på ser också fin ut förresten *gilla rött*

Mallis sa...

Vilka fina fynd du gjort!

Kul med strumpor och gördel, det är så svårt att hitta fina.

Zizzi sa...

Vilka underbara fynd du har gjort!