söndag 11 oktober 2009

Nytt i köket
Jag har fått ett jättefint köksbord av min storebror! Det är hans gamla, som han köpte när han flyttade hemifrån när jag var ungefär sju år. Vem hade då kunnat ana att det skulle vara precis i min smak 12 år senare? Fint är det, och det är skönt med ett lite större bord. Nu ska jag bara få ner stolarna som hör till också... Men, så länge Märta-Stina-duken från Klässbols Linneväveri ligger på matchar det fint med de stolar jag har nu!
Så, bitarna i mitt-egna-hushåll-pusslet fortsätter att trilla på plats, men än är det en hel del som saknas. Högsta prioritet är bokhyllor. De lyser fortfarande med sin frånvaro hemma hos mig, och alla ouppackade kartonger blir mer och mer irriterande för varje dag. Men, jag fortsätter min jakt! Så småningom ska jag väl få tag på nå rediga saker.
I've got a new kitchentable!
It's my brother's old, that he bought when he moved to his first apartment. Who could have known then that it would be perfect for me 12 years later?
I really like it, and it's so nice to have a bigger table (even if the one I had first looked very cosy). Now I just need to get the chairs that belongs to it to Stockholm as well!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

9 kommentarer:

Johanna sa...

Jag ar lite nyfiken pa hur du hittade din lagenhet, tyckte anda det gick relativt snabbt for dig att komma till Stockholm. For du bor sjalv eller? Inte inneboende? Hade varit kul att veta, fa lite tips kanske.. bor just nu i USA men flyttar hem till Sverige runt jul och tankte flyttlasset ska fa ga till Stockholm sa fort som mojligt, men det ar ju lattare sagt an gjort att hitta boende.

Malin sa...

Hihi, vad mysigt det ser ut!

Emelie sa...

Längtar tills du visar mer av din lägenhet =)!

mari. sa...

jag tycker mycket om din prickiga gardin, den är jättefint:)

M sa...

Tjusig lägenhet du verkar ha.

johanna sa...

vad underbar blogg du har.

Caterina sa...

It looks very cute!

Bree sa...

cute!

Matilda sa...

Vilket himla fint och mysigt kök du har!!