tisdag 27 oktober 2009

Finlir
Jag har inte riktigt någon inspiration alls idag, och då är bilder som dessa fantastiska. Linnéa skrev om dem förrut, och jag var tvungen att posta dem vidare!
Såhär bra gjorda modebilder i 30/40-talsstil ser man sällan, denna gång från W magazine.
Dock håller jag med Linnéa om att de manliga modellerna också hade kunnat få vara lika autentiskt snygga som tjejerna, och inte så sliskigt mode-retro.
Tur att det övriga väger upp så att säga!
I usually don't like modern fashionpictures that wants to look like 30's and 40's, because they're just too much fashion, but I really like these ones!
The shoes aren't really what you would have wished for, and the guys are way to fashionable, but the hairstyles! The lingerie! Well done W magazine.
Med vänliga hälsningar,
Miriam

6 kommentarer:

Anonym sa...

oo these certainly are lovely!

Andi B. Goode sa...

I actually really like these, too. Them men are certainly a bit pretty...and distracting. ;] But they did a good job.
-Andi x

Anonym sa...

Hej Miriam! Tack för en underbar blogg, du inspirerar mig! Jag vet inte varför, med jag hade fått för mig att du inte bodde i stockholm, så jag har inte frågat. Men jag undrar vart Blå porten liggen? Kram Matilda

Natasha sa...

Jag tycker att de här bilderna är helt fantastiska!

Unknown sa...

Hej Miriam!
Jag har följt din blogg i ca 1 1/2 års tid och jag måste bara säga att jag gillar den massor:)
Tack vare dig började jag att dansa charleston i vintras/våras och jag gillar det massor. Jag har sett dig några gånger på chicago, men har inte vågat gå fram för att hälsa.
Btw. Vet inte om du har besökt denna blogg, om inte tänkte jag bara tipsa om den http://sweetsundaymornings.blogspot.com
fina bilder på både frisyrer och kläder
Om jag ser dig så söndag ska jag nog ta mig i kragen och gå fram och hälsa:)

Mirjam Hemström sa...

Woaah, vi skulle verkligen behöva skypa. Kom precis innanför dörren.. Har du tid någonting ikväll?

Angående att växla pengar och det där. Ingen aning egentligen. Fast alla butiker tar ju inte kort.. Hm.