tisdag 13 maj 2008

Jag vill ha sommar!
När man ser bilden ovan, som finns i en fotobok jag har med bilder på Marilyn Monroe fotade av André de Dienes, kan man inte låta bli att längta efter sommaren. Den är så himla härlig bara, från det blåa havet och himmelen till hennes krispigt vita baddräkt, knallröda läppstift, fin-prickiga parasoll och glada uttryck.

Ett uppslag från min skissbok. Jag ska beställa rött, vitt och blått baddräktstyg från en katalog i skolan och sy en bikini med höga trosor och en baddräkt. Förhoppningsvis iallafall. Det är så svårt att hitta fina badkläder tycker jag! Förvånande nog har jag dock sett en fin bikini som är på INTERSPORT av alla ställen. Röd med vita prickar! Men, jag vill ju ha höga trosor, och riktigt så bra var det inte. Men, det kan vara bra att ha en färdig ifall badsäsongen börjar tidigt.

Marilyn, 40-tal.

Brigitte Bardot, 1953

Med vänliga hälsningar,

Miriam

2 kommentarer:

Elba sa...

åh hå. Jag vill också. Jag vill ha ett par höga svart bikinitrosor. Det är svårt med bikini.

Anonym sa...

Vad fin baddräkten uppe i högra hörnet på din skiss var!