måndag 19 maj 2008

Lingerie!
Den här posten handlar om något som är bland det bästa jag vet
-underkläder.
Puderrosa spets, strumpor med söm, höfthållare och sidentrosor har lett till ett evigt letande i anonyma små lådor på second hand för att hitta de fina orginalen. På bilden ovan är två av mina bästa fynd, en höfthållare från Blå Porten antik och loppis för ca 20 kr och en bh-korsett för ca 100 från Beyond Retro.
Agent Provocateur gör de finaste nya underkläderna, och när jag blir stor och rik ska jag handla där hela tiden. På bilden Maggie Gyllenhaal i "Jackie".
"Liliana"

Men, än så länge har jag inte råd med AP, så då får man leta guldkorn hos kedjorna. Här t ex hittade jag två riktigt fina set från H&M; ett puderrosa (yes!) i 100% siden (yes 2!) med supersöta pärlor och ett lite lantromantiskt med blåvita ränder och klädda knappar. Inte alls dåligt!

En bild från en bok jag har, "Lingerie" från Grange Books.

Ett helt utsökt exempel på en av de första bh:arna, från 1925.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

Inga kommentarer: