måndag 1 december 2008

Resultat av fyra veckor på SOM

Ja nu mina vänner är jag hemma igen, efter fyra helt underbara veckor i Stockholm. Praktikplatsen på SOM var så bra det bara kan bli, och jag saknar redan Simon och Lotta. All dans var ju förstås också (som ni nog förstått) helt underbar...

Hur som helst, här är bilder på de plagg jag sydde!

Ovan, Lotta i denimkjolen jag sydde åt henne. Hon hade aldrig tid att sy till sig själv, så därför passade det alldeles utmärkt att jag gjorde det. Lotta blev nöjd och jag likaså!

Kjolen var tulpanformad med ett veck fram, rundad linning och "kattformad" stickning.

Bak gick linningen ut i ett v, med en synlig dragkedja.

Den färdiga versionen av Ebbas jeans blev också riktigt bra! Även hon blev jättenöjd vilket kändes väldigt roligt.

Sista dagen bjöd jag på en kladdkaka med sesamfrön och mandelmassa, grädde och apelsinklyftor. Jag kommer verkligen att sakna att sitta vid det där bordet och sy, fika och prata med Lotta och Simon!

Lotta är en ovanligt cool 50+are.

I'm home again! After four fantastic weeks in Stockholm, I'm finally back again with lotsof inspiration. Although, I already miss it! The working experience at SOM couldn't have been better, and all the dancing at Chicago made me feel better than I have done in quite a while.

Here are some pictures of the things I made at SOM! First, it's a black denimskirt that I made for Lotta, who never had the time to make clothes for herself anymore. She really liked the result and so did I!

The rest of the pictures shows the final result of Ebba's jeans, that I wrote about last week. She was also really pleased with the result, which of course was very fun for me!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

du är så duktig. önskar jag bara vaknade upp nån dag och kunde sy

m sa...

Otroligt fin kjol!

Miriam Parkman sa...

betty lou: Tack! Dock är det ju tyvär inte utan att jag har lärt mig och övat under en ganska lång tid...

m: Tack så mycket! Det var roligt att sy något som jag nog inte skulle ha sytt annars, men som jag ändå tyckte blev väldigt snyggt.

Anonym sa...

Nämen, vad kul! Lotta var min syslöjdslärare i högstadiet. När jag gick ut skulle hon precis dra igång SOM. Hon var omtyckt.

Din blogg är tjusig!