lördag 6 december 2008

Skatt!

Jag gick förbi Arne Wiig's antik idag, som jag skrivit om förrut, för att bara kika in lite. Då berättar han att han precis köpt upp massa prylar från en gammal herre i Piteå, bl a hans frus gamla kläder från 20-talet! Jag trodde knappt mina öron, men sant var det.

Dock får man komma ihåg att 20-talet uppe i Piteå kanske inte riktigt var lika glamoröst som 20-talet i Chicago, men ändå. Två kappor, en klänning (som var hemma på strykning just nu, men som jag ska få se till veckan), massa hattar och flera par skor hade han fått tag på, i ovanligt fina skick. Tyvär var både den fina kappan och de fina skorna (ovan) för stora för mig, men bara att få se dem är häftigt nog!

Jag skulle gissa på att det är (ungefär) strl 38-39.

Det fanns till och med passande galoscher till!

Såhär fint är det i övrigt i affären.

Söta små bokmärken, hattnålar, foton och fickalmanackor.

I was at Arne Wiig's Antique-store today, and he had found the most fantastic clothes and shoes from the 20's! They were all to big for me, but it's still cool to just see them...

Med vänliga hälsningar,

Miriam

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fantastiska skor!

Elina sa...

Åh vilken tjusig butik! Skulle dåna om jag gick in där tror jag.

Anonym sa...

Vilka fina saker! Vad avundsjuk jag blir, varför hittar aldrig jag lika spännande saker?

Amanda sa...

Åh underbara skor!!

B-b-b-etty sa...

åh jag har 39!!!!

Miriam Parkman sa...

Ja hörrni en riktig skattupptäckt var det!

Betty, de finns i Härnösand;)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilken underbar affär,önskar vi hade en sådan i våran stad!
jättesnygga skor!

Joanna sa...

nej betty rör dem inte jag har ju också 39!
38-39 till och med.

Anonym sa...

de bruna skorna, ååh!

Samara sa...

Ordet " Skodon" är ju så härligt =)

jag skulle gärna titta in i den affären,men det är lite för långt att åka.

Anonym sa...

Åh vilken underbar affär!!

synd att de inte passade. Du är inne i den ganska ofta va? Om han tipsar om nya saker som inte ens kommit upp än.

Miriam Parkman sa...

glamour-och-fläskpannkaka: Ja den är fin! Den sticker ut mitt i det tråkiga, gråa höghuset... Skorna är underbara!

joanna: Ja hörrni, nu är det försten till Härnösand som gäller...:P

samara: Ja det är det! Det var rätt otroligt att till och med skokartongen fanns kvar.

mallis: Jojo! Jag är inte inne där så ofta, men jag antar att jag kanske får lite förtur då jag är så intresserad (och kanske lite för att han som ägen den är präst också och har jobbat med min pappa. en sällan skådad fördel med att vara prästbarn!)