tisdag 25 januari 2011

Angående; mittbena

När jag var en sisådär 8-9 år var det väldigt poppis med mittbena. Gärna med slarvig knut bak och två spikraka slingor fram, precis som balla Elin i Fucking Åmål. Sen blev det plötsligt sjukt otrendigt och töntigt -i högstadiet skulle jag aldrig i hela mitt liv haft mitt hår i mittbena. Men, som ni alla vet går allt igen, och sen något år eller två tillbaka är mittbenan mer regel än undantag bland alla modebloggsmedvetna töser.

Personligen är jag lite kluven, då en mittbena för min del betyder en hel del fix med volymen på sidorna för att inte se ut som ett ägg. Men, när man ser ett exempel som fantastiska Caseys ovan kan man ju inte säga annat än att det är en riktigt vinnare!

About; wearing your hair in a middle parting

When I was about 8-9 years old in Sweden the coolest way you could wear your hair was in a middle parting (not sure that's the right word for it?), with a loose bun at the back and two, superstraigt strands of hair on each side of the face. A few years later, when I was about 14-15, the last thing I would comb my hair into was a middle parting. But, as you know, everything comes back again and since one or two years back the middle parting has been on pretty much every fashion interested girl in Stockholm.

Personally, I'm a bit split about it, since it means a lot of work with the volume for me, if I don't want to look like an egg-head (and I don't want that). But, when I see Casey's fantastic example above I have to give it a go anyway!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

Miss Tami Lee sa...

I actually really like the way a middle part looks :)

Casey sa...

I remember when middle-part hairstyles were all the rage too! I wore mine down and center-parted for years in the mid to late 90s (my version of a 1990s "hippie" look I guess) and it took me ages to try it out again. hehe! Thank you so much for the shout-out, btw--I'm so flattered!

♥ Casey | blog

lijah sa...

det svallet var överhuvudtaget helt underbart!

Emma sa...

Hej!
Väldigt fin blogg du har :) Jag undrar om du skulle kunna visa vilka "redskap" du använder när du gör dina frisyrer, vilken borste, kam och så vidare som du rekommenderar :)