måndag 24 januari 2011

Nytt i förklädesförsamlingen

Såhär i slutet av januari börjar det äntligen smyga sig in lite ordentligt dagsljus igen, och med det uppdateringar på saker och ting som väntat alldeles för länge på att få synas. Först ut blir detta ljuvliga förkläde, som jag fick tidigare i vintras av en kär väns mamma. Ett mycket välkommet bidrag till den pikanta förklädesförsamlingen, då denna volangprydda 40-talsmodell äro högst oemotståndlig!

p.s Appropå förkläden och dess syfte; imorgon börjar Claras radioprogram "Husmorsskolan" klockan 10.35 i P1! Det ska jag lyssna på. d.s

A new treat in my apron-collection;

a lovely 40s "cross-back"apron, full with bright flowes and cute frills along the sides. A gift from a dear friends mum earlier this winter, and I just love it!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

9 kommentarer:

Natasha sa...

Så himla fint!

Zizzi sa...

Underbart!

fiffi sa...

förkläde? det ser ju ut som en underbar sommarklänning.

Agnes sa...

Hej! jag heter Agnes och jag tycker du är super ball!
Jag undrar en sak, vad jobbar du med?

Anonym sa...

Jag snubblade över din blogg av en händelse och tycker den är fantastisk! Har tittat på sida upp o sida ner o drömt mig iväg till en svunnen tid... Jätteroligt att det finns människor som du. Jag kommer definitivt återkomma.
Kramisar från Jenny

till-vidas-ara sa...

Vilket underbart! Och fin blogg du har. Fina bilder och ord. Kommer tillbaka..*

Miriam Parkman sa...

natasha: Jag håller helt med!

zizzi: O ja!

fiffi: Ja visst gör det? Med någon form av enkel bomullsklänning under går det ju alldeles utmärkt.

agnes: Tack! Jag tycker att det är helt otroligt roligt och smickrande att betraktas som ball. Jag är ball. Yeah.
För att svara på din fråga; jag jobbar delvis som säljare på Polarn o. Pyret, delvis som assistent åt konditorn och matskribenten Mia Öhrn och delvis på nystartade företaget Pärlans Konfektyr, som säljer handgjord, ekologisk delikatesskola. Det är lite rörigt, men går för det mesta ihop och är väldigt kul!

jenny: Om du bara visste hur mycket kommentarer som din betyder för mig! Jag blir så otroligt glad av att höra det, och det kan verkligen vända humöret från botten till toppen. Tack! Och välkommen åter;)

till-vidas-ara: Tack bock och bugning! Ovanstående svar gäller även dig.

Ulla sa...

Det är första gången jag är hos dig, så jag undrar förstås hur många förkläden du har och om du använder dem alla?

Anonym sa...

Från en petmoster: "Äro" är pluralböjning. Alltså ALDRIG "denna 40-talsmodell äro...". Hade det varit flera modeller hade det varit okej. Fråga någon som är gammal eller som läser mycket gamla böcker och tidningar.