onsdag 25 november 2009

Adventstid

På söndag är det första advent, och därför har jag idag inhandlat en fin adventsljustake för 15 kr på Myrorna, samt ett lika fint 50-talsfat för 35 kr. Finemang alltså! På fredag ska jag för första gången baka mina helt egna lussebullar och pepparkakar, utan att pappa eller mamma gjort degen först. Det blir lite spännande med andra ord, men förhoppningsvis lika gott!

Jag har en finfin julstämning på gång, och stod och glodde lika storögt som småbarnen framför NKs fantastiska julskyltning idag. Det är så mysigt!

Dessutom har jag en viss svaghet för miniatyrer...

Kolla vad gulligt!

Själv såg jag ut såhär, med lugg kammad med Glimors rosa läggningsvätska. Droppa i lite vätska, kamma bakåt med en fintandad kam, dra kammen mot benan (medans kammen är "nere" i håret) och håll fast med fingret eller ett spänne. Lägg resten av luggen åt andra hållet och skulptera på valfritt sätt!

Om ni har vägarna förbi Stockholm -gå förbi NK!

Adventtime!

This sunday is the 1st of advent, so today, according to swedish tradition, I bought an advent candlestick at a charityshop for only 15 SEK (1 dollar). It's perfect! I also bought a lovely 50's serving dish, for 35 SEk.

At the big swedish department store NK they always have the most fantastic christmaswindows, and I love that christmas is on it's way!

And, for the day, I had combed a little wave in my hair.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

9 kommentarer:

Erica sa...

Elegant till tusen (som vanligt) och underbar julstämning från bilderna. Längtar efter pepparkaksdeg och lussekatter med mjölk!

Isabelle sa...

vilka fina bilder! längtar också efter advent och lussebullar - som enligt mig borde ätas året om!

lisa sa...

Åh vad vackert och vad fin du är som alltid!

Linnéa sa...

Så fin du är! Mor och far och jag brukar åka till NK om julen enkom för att titta på julskyltningen. Minns när det var julkalendertema, åh, det var ett fint år :)
Linnéa

Agnes sa...

Jösses, du är alltid så galant i håret. Jag försöker och försöker, men det blir aldrig lika tjusigt som på dig. :) Om jag finge önska skulle jag önska att du visade hur man gör såna där små fina rundlar du brukar ha i pannan.
(Åh, julen! Har själv julshoppat secondhand-halmgrisar och ljusstakar och dukar)

lina sa...

åååh, använder den blåa från glimor. Har inte sett att det fanns en rosa! Vad är det för skillnad på dem?

Mirjam Hemström sa...

Å så mysigt! Vilka fina juliga bilder. Hoppas julbaket går bra. KRAM!

Sissi sa...

Jag älskar att hitta fina saker på loppis! Idag har jag bakat mina egna pepparkakor och adventspyntat tjusigt =)

Marit sa...

Jag var också där här om dagen, jag blev som barn på nytt! Helt otroligt var det!