söndag 15 november 2009

Barnvaktskafferep

Kladdkaka med grädde och godis -svår att låta bli, säger Frans-Folke Lönneborg, snart 4 år.

Svårt att motstå systerson, säger moster Miriam Parkman, 19 år.

(men bakningen är ju ändå i ett utbildande och pedagogiskt syfte!)

Min syster och hennes man har dessutom ett väldigt fint vardagsrum. Det är så synd att sånna där lampor är så dyra nuförtin!

Chocolatecake with whipped cream and candy -hard to resist, says Frans-Folke, soon 4 years old.

Hard to resist cute nephew, says maternal aunt Miriam, 19 years old.

(but he learns how to bake!)

And, I love my sisters and her husband's apartment. Full of 50's design!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

8 kommentarer:

Erica sa...

Det där såg riktigt gott ut! Sedan älskar jag laminostolen! (för jag ser väl inte fel? )mor o far har sådana i grått. Grymt sköna - och snygga - fåtöljer.

B-b-b-etty sa...

mmm, vill ha en sån lampa. hittat för 1800 kr. inte riktigt ett fynd-pris så jag får leta vidare.


vill även ha en bit av den där tårtan! smarrig som tusan ser det ut att vara

Sara sa...

Vad söt den lilla är och vad han måste älska den underbara tårtan.

Mirjam Hemström sa...

Å sicken härlig bild av Frans-Folke! Vilket pilemariskt leende. Och vilken underbar tårta. Varför ska godistårtor vara så starkt förknippade med barn? Dom är ju bland dom godaste tårtorna i världen.

Angeliqa sa...

Fina bilder som vanligt.
Jag skulle också gärna ha en sån där tjusig lampa men de kostar ju tyvärr skjortan :/

Natasha sa...

Kladdkakan ser så himla god ut!

Agnes sa...

Åh, Miriam! Din blogg är helt fantastisk. Tittar alltid in här när jag behöver inspiration eller mod, eller bara något vackert att vila ögonen på. Fortsätt med det du gör!

queer as in fuck off sa...

vilken fin blogg du har!

en vän till mig köpte precis en sån lampa med tre skärmar på loppisen i sätra centrum. 900 pix. inte jättebilligt men inte heller tok/stockholmsdyrt. en tur dit kan varmt rekommenderas!