fredag 20 november 2009

Alice, Alice, Alice!

Ikväll har jag sett "Magistrarna på sommarlov" och den var minst lika bra som sin föregångare. Ni bör alltså med andra ord se den illa kvickt! Klippet ovan säger varför, och bekräftar även det jag skrev i det förra inlägget; Alice, vilken otroligt beundransvärd person!

Tonight I've bee watching "Magistrarna på sommarlov"("The teacher's holiday") with the great Alice Babs, and I just can't stop loving her. So, so admirable!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

8 kommentarer:

Anonym sa...

Love that dress

ellen! sa...

ah, det är en av mina favoritfilmer! jag älskar den där... en liten smula kärlek, en aning sympati-sangen, har inte hittat den nanstans tyvärr. du har inga tips?

underbaraclara sa...

Älskar också henne. Klänningen är fantastisk!

cruella sa...

"Det räcker nu!"

hahaha

Miriam Parkman sa...

gingeyginge: I know! I love it too.

ellen: Ja den sången är så söt! Speciellt på slutet när "kandidaten" fyller i "nej massor utav kärlek!" osv. Hihi.
Jag vet inte var man kan få tag i den, tyvär...

underbaraclara: Ja, en sjuhelsikes brud faktiskt. I fantastiska klänningar hela tiden.


cruella: Haha ja jag vet, Anna-Lisa är filmens största player och diva! Himlar med ögonen och träffar Acke halva kvällen, kandidaten andra halvan. Sånna fasoner va.
Hihi.

Zizzi sa...

Hon är underbar! Jag har sett henne "live" för några år sedan, och hon har fortfarande rösten och charmen!
Kram cissi

Miriam Parkman sa...

zizzi: Åhh lyllos dig!!

ellen, igen: här verkar den finnas med! billigt och bra:)
http://cdon.se/musik/babs_alice/swingflickan-310102

Camilla Tjernberg sa...

Måndag den 29/3 kommer det vara en tribute till Alice Babs på Sundsvall jazzklubb, som ligger på Aveny.

Det är ett projektarbete av Camilla Tjernberg och Anton Martinez Mats med musiker från hela sverige.

Välkommen!

Kram/Camilla