söndag 8 november 2009

En söndagsswing

Lindy när det är som bäst! Med Jewel McGowan och några till, om jag inte ser helt fel. Älskar hennes dans och den lilla blinkningen!

(och kläderna och håret förstås...)

Uppdatering:

Den tjusiga bruden är inte Jewel McGowan, utan en anna berömd tös, nämligen Jeanie Veloz. Och den brunhårige stilige karlen ska vara Lenny Smith. Tack Peter och Rikard för hjälpen!

Här kan man se ett klipp där Peter dansar med nu 80-åriga Jeanie. Inte illa!

A sundayswing;

Lindy at it's best! With Jewel McGowan, I think. (peter, some help?)

Anyway, I love her dancing and her little wink with the eye!

(and her hair and clothes of course...)

Update;

The gorgeous girl isn't Jewel McGowan, it's Jeanie Veloz. And her handsome darkhaired partner is Lenny Smith. Thanks Peter and Rikard for the help!

Here you can watch a really cool clip with Peter dancing with Jeanie, with her in her 80's. Amazing!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

7 kommentarer:

isabella sa...

åh jag älskar också det klippet! de e så skönt gung i deras dans,som också är så okomplicerad utan massa snurrar och avancerade steg. de blir så proffsigt i alla fall!

Erica sa...

helt underbart klipp! varför är man så förbaskat kär i sjömanskragar förresten? de är så himla fina. skulle vilja ha en runt halsen och över axlarna nu!

B-b-b-etty sa...

ett favorit-klipp. kan titta hur många gånger som helst! känner alltid sånt ha-begär efter hennes kläder. och att kunna dansa lindy. hon får det att se galet enkelt ut

The Black Opal sa...

fantastic!

the Jassdancer sa...

That's Jean Phelps Veloz, you can see a fun clip of us on Youtube performing together a few years back, with her in her 80's!

Miss Rascal sa...

Hej pyret.
Ville du ha en rat?
Jag har en som ligger o vantar men har ingen adress.
Min email har kranglat sa du kanske har skickat den men jag har ej fatt den.
Skicka den igen i sa fall.

Kram

Isabella sa...

Åh jag älskart! själv dansar jag Lindy Hop. Hur länge har du dansat?